Varg sköts i norska Alvdal i morse

2011-06-14 |

Faksimil: Arbeidets Rett Skyddsjakten har pågått sedan förra torsdagen och skulle ha varit avslutad klockan tolv i dag tisdag.

Skyddsjakten på en i Alvdal som pågått sedan i torsdags förra veckan gav resultat på tisdag morgon. Halv fem sköts vargen. Skyddsjakten gällde fram till klockan 12 i dag.

Vargen är en hanvarg på drygt 43 kilo. Den sköts på vägen upp till Sjulhusvangen.
Det var det kommunal jaktlaget som sköt ulven. Jakten har pågått under en rad nätter och jaktlaget har posterat i områden med lösbetande får.
Man visste ganska väl var vargen höll till eftersom man har hittat både döda och skadade får i området mellan Alvdal centrum och Sjulhusvangen.