Tipspengen för Fansenvargen nu uppe i 150 000 kronor

2011-05-20 |

Den som ger polisen ett tips som leder fram till att de som dödade vargtiken vid sjön Fansen i februari fälls kommer att få 150 000 kronor.
Djurens vänner i Göteborg har utfäst en belöning på hela 75 000 kronor som läggs till de tidigare belöningarna.

Många blev upprörda efter att en vargtik först blivit påkörd av en snöskoter och sedan ihjälslagen i början av februari. Under en månad utfäste ett företag och flera privatpersoner belöningar som ska ges till den person som ger polisen ett tips som leder fram till att de som dödade vargen fälls i domstol. Även en insamling startades och efter en månad var den totala belöningen upp i drygt 74 000 kronor.