SRF deltar vid Rovdjurens Dag på Skansen den 10 oktober

2010-09-02 |

SRFs monter på Skansen Foto: Lina Ricklund

Svenska Rovdjursföreningen kommer att finnas på plats den 10 oktober då Skansen anordnar Rovdjurens Dag.

Klockan 9 Kom med på en spännande rovdjursmorgon!
Följ djurvårdarnas stök innan Skansen slår upp sina portar. Det städas och matas, och vi går runt till våra rovdjur Ä vargar, järvar, björnar och lodjur som oftast är som mest nyfikna på morgonen!
Samlingsplats: entré Sollidsporten 10 oktober kl 9
Pris: Inget extra avgift utöver Skansenentré
Bokas via bokning@skansen.se eller 08-442 82 70 Antal platser: 20

Klockan 11-16 Svenska Rovdjursföreningen
Träffa Rovdjursföreningen som finns på plats vid vargarna för att prata om sitt arbete med rovdjuren.

Klockan 12-14.30 Jonas Leksell och Tom Arnbom vid vargarna
Träffa Jonas Leksell vid varghägnet klockan 12. Han tar er med på ett äventyr under ett par timmar som bland annat innehåller en matrunda hos djuren. Världsnaturfondens rovdjursexpert Tom Arnbom gör Jonas sällskap och svarar på alla frågor om rovdjur.