Skånevargen har tagit sig över E6 och nu inne i Smålandsskogarna

2011-04-18 |

Faksimil Hallands Nyheter

Vargen som rört sig i södra Halland och Skåne är med största säkerhet nu inne i skogarna öster om Halmstad. Senast sågs den springande i diket längs vägen i Sperlingsholm på fem, tio meters håll från en bil.

- Visst drog vi en liten suck av lättnad över att den kunnat ta sig förbi det hinder som motorvägen utgör. Vi fick samtal från några personer som såg den i lördags kväll, vid 20.30-tiden, i Sperlingsholm. Slutsatsen blir att den tagit sig under E 6 genom underfarten som finns här, säger rovdjursspåraren Tommy Berglund, som tillsammans med kollegan Martin Broberg haft en minst sagt hektisk avslutning på veckan samt helg.