Ny teori: Tjuvskjutna björnen i Norrby Strömsund en hona med unge

2011-05-20 |

I går klockan 21 valde naturbevakarna att avbryta sökandet efter den skadeskjutna björnen i Norrby.
– Vi har inte lyckats hittat den. Men hundarna fick upp spår av minst en björnunge i området, berättar naturbevakaren Håkan Berglund.

I åtta timmar i går pågick sökandet efter den björn som enligt polis och länsstyrelsen blev skadeskjuten i Norrby i tisdags.
– Vi hade hoppats kunna hitta björnen. Det hade varit skönt för byborna om vi hade lyckats med det. Hundarna har följt blodspåren men tappat spåren vid en av legorna där björnen lagt sig. Det är otroligt konstigt att hundarna inte får upp spåret, säger Håkan Berglund.