Makabert rävfynd i Arvesund

2011-05-03 |

Faksmil Länstidningen. Sju döda rävar har dumpats vid en sjö i Jämtland.

Sju döda rävar liggande i en hög, utan tecken på skador eller skotthål, har upptäckts vid en strand i Arvesund.
Rävarna har nyligen lagts dit eftersom inga andra djur har börjat äta av kropparna.

En mycket skakande och makaber upptäckt gjorde Gunnar Berglund från Östersund, när han i helgen gjorde en promenad runt stränderna vid sin stuga i Arvesund. Längst ut på en udde nära stranden låg sju döda rävar, ditlagda med benen om varandra. Några av rävarna hade ståltråd virad kring framtassarna. Längst upp på rävkropparna låg ett par vita handskar.
– En mycket otäck och nästan overklig upplevelse, säger Gunnar Berglund.