Kynna påsköts i går men gick vidare oskadd

2011-11-03 |

Under onsdagen sköts flera skott mot Kynna, dock utan att träffa.
Först i dag torsdag blev påskjutningen känd.
Man har använt sökhundar för att se om vargtiken är träffad, men detta har inte gett något annat än att man inte har hittat blod på platsen.

Påskjutningen skedde vid middagstid på onsdagen. Enligt jaktledare Rune Håkansson klarade hon sig oskadd.
Ä Det vet vi nu med säkerhet. En specialutbildad eftersökshund hittade inga som helst blodspår i markerna där skotten avlossades, säger han till Kvällsposten.
Var det skotten avlossades och hur många skott som sköts håller jaktledaren för sig själv.
När detta skrivs är det 1,5 dygn kvar av skyddsjakten på henne. Man kan verkligen fråga vad det är som driver folk att delta i denna hårt kritiserade jakt.
På måndag ska Naturvårdsverket behandla de två ansökninga rom fortsatt skyddsjakt på vargen som kommit in.