Rovdjursföreningen samlas till årsmötet i Eskilstuna 8 april

2017-03-29 |

Här kan du ladda ner handlingarna för Årsmötet 2017. Längst ner på sidan hittar länken.

I år är föreningens Årsmötet 2017 förlagt till Eskilstuna.
Vi kommer att hålla till i Studiefrämjandets lokaler på Västeråsvägen 90 som ligger ganska centralt i Eskilstuna.
Vår möteslokal är Kulturum.

Programmet ser ut så här

12.30 Registrering
13.30 Föredrag av Marcus Eldh från Wild Sweden. Ett prisbelönt företag som arrangerar vildmarkssafari i Bergslagen som lockar besökare från hela världen. Här får du uppleva djur på riktigt - älg, varg bäver, tjäderspel och björn. Marcus idé är att våra vilda djur kan vara ett underlag för lönsam företagsamhet på landsbygden.
14.30 ca är det fikapaus
15.00 Årsmötet inleds

Årsmöteshandlingar
Årsmöteshandlingarna med Årsredovisning och Verksamhetsberättelse hittar du längst ner här på sidan för nedladdning.

En motion har inkommit som gäller ändring av punkt 9 i stadgarna som handlar om rösträtt med fullmakt.Motionären vill att denna möjlighet ska tas bort.

Rösträtt på årsmötet
Rösträtt har den som senast 24 mars betalat sin medlemsavgift. Gäller givetvis även den som skriver en fullmakt.

Frågor ställer du till gunilla.hecktor@rovdjur.se eller 08-441 41 17

Logi
Om du kommer långväga och vill övernatta i Eskilstuna finns logi förhandsbokad på Vilsta Sporthotell/Vandrarhem Vasavägen 80 016-51 30 80 http://www.vilstasporthotell.se/
Det finns både rum och trevliga stugor att hyra.
Bokning och betalning gör du själv till vandrarhemmet.

Bra att veta
Årsmöteslokalen är belägen i ett villaområde en bit utanför centrum, i en f d kyrka. Det är en röd tegelbyggnad, kyrktornet finns kvar där det står Studiefrämjandet. Adressen är Västeråsvägen 90.
Kommer du med bil - håll utkik efter kyrktornet.
Kommer du med tåg - tag buss nr 5 mot Hemlaås, hållplats Lundbyskolan, gå några 100 meter i bussens färdriktning.
Tidtabell - http://www.print4web.fskab.se/SOR/Stadstrafik/161211_170618/Stadstrafik_Eskilstunakommun_5_161211_170618.pdf
Middag på kvällen efter årsmötet är förbokad på restaurang Trägårn, Drottninggatan 4, i centrala Eskilstuna.
Samåkning behövs från möteslokalen till restaurangen.
Det är gångavstånd från restaurangen till tågstationen, för dig som ska hem med tåget senare på kvällen.
Bord är reserverat kl 18.45. Eftersom vi är en så stor grupp är restaurangen tacksamma om vi kan förbeställa maten.
Du som vill delta i middagen meddelar Gunilla som skickar en meny. Du returnerar hennes mail där du meddelar vad du vill äta. Middagen är på egen bekostnad.
Boende är bokat på Vilsta vandrarhem som ligger en bit utanför stan.
Alla rum har egen dusch/toalett, lakan, frukost och städning ingår. Receptionen är öppen hela dagen, incheckning kan ske från kl 15.00.
Frukost serveras mellan 6.30 och 10.00.

Välkommen

Dokument för nedladdning!